U sklopu Erasmus+ projekta AI-Infused Language Education: Empowering Teachers through Multilingual MOOC Training (AILEM) započela je trogodišnja suradnja institucija iz Poljske, Turske, Hrvatske i Italije. Konzorcij projekta čine Pegaso Telematic University (Italija), Sveučilište Adama Mickiewicza u Poznańu (Poljska), Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Hrvatska), Sveučilište Burdur Mehmet Akif Ersoy (Turska), Smarted SRL i ZSI Sigid z.o.o.
Uvodni sastanak pružio je partnerima priliku za usklađivanje vizije i postavljanje čvrstih temelja za provedbu projekta. Sastanak je započeo pozdravnim govorom koordinacijske institucije, čime su otvorene rasprave o ciljevima projekta i njegovoj važnosti za unapređenje nastave jezika struke (LSP) korištenjem umjetne inteligencije. Svaka partnerska institucija predstavila je svoj doprinos projektu, naglašavajući ulogu u razvoju AI alata za prilagodljive i specijalizirane nastavne materijale.
Svjesni ključne uloge LSP tečajeva u profesionalnoj komunikaciji, projekt AILEM posvećen je poticanju nastavnika LSP-a za usvajanjem vještina potrebnih za integraciju umjetne inteligencije u razvoj nastavnih materijala. Korištenjem AI alata projekt će podržati izradu prilagođenih obrazovnih materijala koji odgovaraju specifičnim potrebama različitih profesija. Kroz selekciju otvorenih AI resursa, razvoj metodološkog okvira učenja i implementaciju višejezičnog MOOC-a, AILEM će pružiti inovativne pristupe osmišljavanju nastave u području jezika struke.
Ključna tema sastanka bila je rasprava o radnim paketima i njihovoj provedbi, planu rada projekta, uključujući odabir AI resursa, razvoj metodološkog okvira i izradu višejezičnog MOOC-a koji će edukatorima pružiti praktične strategije za integraciju AI tehnologije u nastavu. Partneri su također definirali očekivane rezultate projekta, među kojima su osposobljavanje nastavnika u primjeni AI tehnologije u LSP edukaciji, razvoj sigurnog i održivog okvira za korištenje umjetne inteligencije, stvaranje suradničke zajednice prakse te izrada smjernica za širu primjenu AILEM modela.
Na sastanku su također razmatrani logistički aspekti, uključujući vremenski okvir projekta, strategije komunikacije i aktivnosti diseminacije, kako bi se osigurala učinkovita suradnja tijekom sljedećih triju godina. Sastanak je zaključen otvorenom raspravom o nadolazećim zadacima i odgovornostima, čime je potvrđena predanost konzorcija transformaciji nastave jezika struke kroz inovacije temeljene na umjetnoj inteligenciji.
Očekivani rezultati projekta uključuju uspostavljanje EU-a kao lidera u osposobljavanju nastavnika za AI-integrirani razvoj LSP sadržaja. AILEM će razviti metodološki okvir koji osigurava sigurnu, održivu i učinkovitu primjenu umjetne inteligencije u ovom području. Projekt će također ponuditi višejezični mini-MOOC prilagođen jezičnim edukatorima, potičući izgradnju zajednice prakse koja okuplja dionike, stručnjake i visokoobrazovne institucije. Dijeljenjem uspješnih primjera i smjernica, AILEM ima za cilj stvoriti model koji se može replicirati i proširiti, pridonoseći budućnosti jezične edukacije uz pomoć umjetne inteligencije.
S uspješnim pokretanjem AILEM-a, projekt je spreman osnažiti nastavnike jezika pružajući im alate i znanje potrebno za stvaranje dinamičnih, AI-poboljšanih nastavnih iskustava u specijaliziranim profesionalnim kontekstima.