Na ovogodišnjoj Infineon ljetnoj školi, održanoj od 15. do 19. rujna u Austriji, sudjelovalo je 37 odabranih studenata iz različitih država. Među njima bila je i naša studentica Patricija Ronta, 2. godina sveučilišnog diplomskog studija Elektrotehnika, smjer Automatizacija industrijskih sustava, koja je sa svojim timom osvojila prvo mjesto u natjecanju u sklopu ljetne škole. U nastavku donosimo intervju u kojem Patricija dijeli svoje dojmove i iskustva s ovog događaja.
1. Kako ste saznali za Infineon Summer School i što vas je potaknulo da se prijavite?
Za Infineon Summer School saznala sam od svog mentora, doc. dr. sc. Tina Benšića, koji mi je predložio da se prijavim na ovaj događaj. Nije pogriješio jer mi se tema ljetne škole “One prompt, one chip – unlocking the potential of AI” jako dojmila. Budući da tokom 5 godina svojeg studija nisam išla na Erasmus projekte i slično (fakultetske obaveze, laboratorijske vježbe, studentski poslovi, itd.) smatrala sam da bi mi sad bilo pravo vrijeme za iskoristiti ovu priliku budući da sam diplomski rad privodila kraju i da imam slobodan semestar. Poslala sam prijavu te su nam kasnije dodijelili zadatak na temelju kojeg se radila selekcija i ja sam prošla. Bilo je preko 300 prijava, a primili su nas 37. Ondje sam bila jedina predstavnica FERIT-a i osječkog sveučilišta.
2. Što je sve uključivao program ljetne škole i koliko je dugo trajala?
Ljetna škola trajala je od 15.09. do 19.09.2025. Moram priznati da nam je raspored bio poprilično pun i da smo ondje jako puno radili. Svaki dan smo imali predavanja brojnih stručnjaka, a samo neka od tih predavanja bavila su se pitanjem kako Infineon, ali i poneke druge tvrtke, primjenjuju AI u industriji poluvodiča i elektronike, kako su automatizirali određene poslove korištenjem AI, o čemu trebamo voditi računa pri etičkom korištenju umjetne inteligencije i kako pratiti njene rastuće trendove i nadolazeću industriju 5.0. U danu smo imali 5-6 predavanja, rasprava i jedan do tri sata rada na praktičnome dijelu. Također smo obišli cijeli kompleks tvrtke i imali organizirana zajednička druženja.
3. Možete li ukratko opisati projekt na kojem ste radili?
Praktični dio ljetne škole koji se zvao AI hardware challenge sastojao se od korištenja Infineon PSoC6 AI Evaluation Kit-a i DEEPCRAFT studija. Nije bio određeni zadatak što točno moramo napraviti, već je na nama bilo da osmislimo neki problem, zatim da prikupimo sve potrebne podatke koji se odnose na taj problem te u DEEPCRAFT studiju izgradimo AI model kojeg ćemo istrenirati na svim potrebnim i prikupljenim podacima te u konačnici i ispitati koliko je isti pouzdan i uspješan. Mi kao jedan tim odlučili smo se da ćemo raditi detekciju pada (fall detection). Ideja je bila da prikupimo što više podataka koji će se svrstati u četiri kategorije: pad u nesvijest, epileptični napad, uobičajeni svakodnevni pokreti i mirovanje. Prikupili smo gotovo 40 minuta materijala, a podatke smo prikupljali tako da smo u ruci držali PSoC6 KIT koji je spojen na laptop te simulirali različite situacije padova. Nakon što smo prikupili sve podatke za koje smo se jako potrudili da budu što realniji, prešli smo na treniranje AI modela u DEEPCRAFT studiju. Postigli smo visoku točnost treniranja, validacije i testiranja te smo kao finalnu potvrdu izvršili real time testiranje samog modela gdje se pokrenuo AI model u DEEPCRAFT studiju, kolegica Sara Marijan odglumila je određene radnje poput stvarnog pada u nesvijest, epileptičnog pada, hodanja, pranja suđa, itd. U takvom real-time testiranju naš je model uspješno prepoznao i točno naveo svaku radnju što nas je jako obradovalo. Cijela ideja je bila orijentirana za starije osobe koji ne žive blizu obitelji te ako im se nešto dogodi, njihova obitelj, medicinska ustanova (dom za starije) i slično mogu pravovremeno dobiti obavijest da nešto nije u redu i da im je potrebna hitna pomoć. Ukratko, morali smo osmisliti problem, prikupiti podatke pomoću senzora koje sadrži PSoC6 AI Evaluation Kit, izgraditi AI model u DEEPCRAFT studiju te na kraju provjeriti i istestirati koliko je isti uspješan.
4. Na koje ste prepreke naišli tijekom rada i na koji način ste ih savladali?
Iskreno, s manjkom vremena. Uglavnom smo tokom dana imali puno predavanja, a praktični je dio bio rezerviran uglavnom na sat, dva. Stoga smo znali nakon predavanja i društvenih aktivnosti dodatno raditi u lobbyu hotela. Naravno, sve nam je na prvu bilo dosta novo, od toga kako ćemo prikupiti podatke, kako odabrati tip neuronske mreže koji bi za naš problem bio najbolji i slično. Ali uz rad, pogotovo timski, sve dođe na svoje kroz vrijeme.
5. Jeste li imali završno predstavljanje projekta i koliko je timova sudjelovalo u natjecanju?
Zadnji dan smo morali prezentirati rezultate pred žirijem. Svaki tim morao je u jednoj minuti prezentirati ideju i rezultate. Iako su nam rekli da pripremimo prezentaciju u trajanju jedne minute, smjeli smo pred samim žirijem prezentirati dvije minute, ali dulje od toga ne. I stvarno su se tog držali jer neki timovi nisu uspjeli svoju prezentaciju završiti do kraja. Zadnja minuta bila je rezervirana za pitanja žirija. Oko 16 timova je sudjelovalo. Žiri je morao donijeti odluku koji tim pobjeđuje AI Hardware challenge i odlučili su da smo im mi bili najbolji te su naš tim proglasili pobjedničkim.
6. Koje ste nove vještine ili znanja usvojili kroz sudjelovanje na ljetnoj školi?
Puno sam toga naučila o razvoju umjetne inteligencije i njene primjene u samoj industriji. Upoznala sam puno divnih kolega i stručnjaka, proširila krug ljudi, što profesionalno što privatno i zbog toga mi je jako drago. Također mi je bilo iznimno drago poslušati što drugi sudionici proučavaju, čime se bave, koje su im eventualne poteškoće u istraživanju te na taj način produbila uvid gdje se krećemo s razvojem tehnologije i na što bi se vrijedilo fokusirati u budućem radu i istraživanju.
7. Što vam je osobno bilo najzanimljivije?
Moram priznati da mi je teško izdvojiti jednu ili barem par stvari jer zaista mi se sve oko ovog događaja svidjelo. Ali ono što mislim da će mi se posebno urezati u pamćenje je obilazak njihovog kompleksa (clean room, proizvodnja itd.) jer se tek tada zaista može vidjeti na koji je način kod njih automatizirana i riješena proizvodnja, skladištenje i ostali procesi
8. Biste li preporučili Infineon Summer School kolegama?
Apsolutno. Smatram da svaki odlazak na obuku, usavršavanje ili slične programe u inozemstvo značajno doprinosi stjecanju novih vještina i znanja. Budući da smo u STEM području, važno je pratiti trendove u razvoju tehnologije i biti svjestan što se u svijetu događa po tom pitanju, a upravo ovakve prilike to omogućuju. Kroz Infineon Summer School može se upoznati velika i uspješna industrija iznutra, razgovarati s njihovim stručnjacima, ali i sa stručnjacima manjih start-up tvrtki te steći uvid u njihov način rada i menadžment. Smatram da je za svakog, a pogotovo za mladu osobu koja tek treba kročiti na tržište rada, to zaista sjajna prilika. Ne samo zbog stručnog znanja koje se može steći, već i zbog uvida u to kako funkcioniraju velike kompanije, kako izgledaju njihovi procesi i radni uvjeti te kakve se prilike nude u području tehnologije. Uz to, iskustvo druženja, razmjene ideja i povezivanja s drugim mladim ljudima i stručnjacima dodatna je vrijednost koja može otvoriti mnoga vrata.