Studenti slabijeg socio-ekonomskog stanja mogu podnijeti zahtjev za smanjenje školarine Povjerenstvu za razmatranje zamolbi za smanjenje troškova školarine. Zahtjev se podnosi pisanim putem u Ured za studente, a obrazac zahtjeva dostupan je na sljedećem linku.
Uz pisani zahtjev potrebno je dostaviti i sljedeće dokumente:
Studenti mogu mijenjati grupe samo međusobno, odnosno ako u drugoj grupi nađu studenta koji želi ići u njihovu grupu. O ovoj izmjeni je potrebno dogovoriti s nastavnika na dotičnim LV (ili nekom drugom obliku nastave).
Izborni kolegij moguće je promijeniti ako se u Ured za studente podnese pisana molba koju će potpisati student i nositelji oba kolegija (i kolegija s kojeg se student prebacuje i kolegija na koji se student prebacuje), ali samo pod uvjetom:
Molba će biti odobrena ako se tim prebacivanjem ne mijenja značajno opterećenje nastavnika, tj. prebacivanje ne uzrokuje povećanje/smanjenje grupe za LV/KV i sl.
Moguće je prema uvjetima opisanim u dokumentu Odluka o uvjetima prijelaza na studije koji se izvode na Fakultetu elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek koja je dostupna na sljedećoj poveznici.
Zahtjev se podnosi u Ured za studente popunjavanjem obrasca koji je dostupan na sljedećoj poveznici[DT3] [ZG4] .
Sukladno uvjetima upisa na sveučilišne diplomske studije moguće je podnijeti takvu prijavu na natječaj pri upisu na sveučilišne diplomske studije (natječaj bude objavljen tijekom rujna) pri čemu se studentima dodjeljuju ispiti razlike koje utvrđuje Povjerenstvo za nastavu i studentska pitanja. [DT1]
Za upis 2. godine studija student, uz sve ostale uobičajene uvjete navedene pod točkom D2., mora položiti i SVE ispite razlike.
Moguće je prema točki B1.
Moguće je podnijeti molbu u Odjel za studente i studije koju će potpisati student i nositelj dodatnog kolegija (najviše jedan po semestru). Molba neće biti odobrena ako bi prihvaćanjem molbe bilo potrebno mijenjati izv. plan (npr. zbog dodatnih studenata se poveća broj grupa za LV i sl.). Student ne može naknadno ispisati taj kolegij, odnosno neće moći završiti studij sve dok ne položi sve kolegije, pa i taj dodatni. Taj dodatni kolegij može eventualno zamijeniti kako je opisano u odgovoru na točku B2. Dodatno položeni predmet bit će upisan u dopunsku ispravu čime će student ostvariti više od 120 ECTS-a na dvogodišnjim studijima, odnosno više od 180 ECTS-a na trogodišnjim studijima. Što se tiče značaja tih ECTS-a pri upisu više godine, dodatni izborni kolegiji imaju isti status kao i fakultativni kolegiji (v. točku C3.).
Moguće je podnijeti molbu Odjelu za studente i studije te su uvjeti i postupak isti kao za dodatni izborni kolegij (v. odgovor na točku C1.).
Ti predmeti su dodatno dobrovoljno upisani od strane studenta i ni na koji način ne utječu pri upisu više godine, tj. njihovi ECTS-i ne ulaze u sumu potrebnu za uvjet, niti smanjuju školarinu.
Odgovori na ova i sva ostala pitanja u vezi aktivnosti tijekom semestra te pravila vrednovanja i ocjenjivanja studenata definirani su u dokumentu Da
Student (redovitom i izvanrednom statusu) stječe pravo na upis u višu godinu studija ako je do roka upisa uredno izvršio sve obveze iz studijskog programa i položio ispite iz predmeta koji mu prema ECTS bodovnom sustavu, utvrđenom studijskim programom, omogućuju upis u višu godinu studija. U slučaju necjelobrojnog broja ECTS-a, ECTS-i se uvijek zaokružuju u korist studenta. Uvjeti za upis u više godine studija jednaki su za studente u redovitom i za studente u izvanrednom statusu.
Studenti koji ne ostvare prethodno opisane uvjete za upis više godine mogu upisati ponavljanje godine. Prilikom upisa ponavljanja godine treba voditi računa o sljedećem:
„Apsolventska godina“ zapravo predstavlja ponavljanje zadnje godine studija. Ukoliko student prvi put upisuje „apsolventsku godinu“ (ponavljanje zadnje godine studija) i pri tome nije nijednu od prethodnih godina studija ponavljao više od jedan puta tada „apsolventsku godinu“ može upisati u statusu redovitog studenta. U tom slučaju, student školarinu plaća prema Odluci o linearnom modelu studiranja na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera.
Svi studenti dužni su u obavljanju svojih obveza držati se svih važećih propisa, statuta, općih i drugih akata propisanih od strane Sveučilišta i Fakulteta. Pravilnikom o stegovnoj odgovornosti studenata Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku uređuje se stegovna odgovornost studenata, stegovna djela, stegovne mjere, stegovni postupak i ostala pitanja vezana uz stegovnu odgovornost studenata. Prilikom polaganja ispita, nastavnici će stegovnom sudu prijaviti studente u slučaju:
Prema Pravilniku o studijima i studiranju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ispit provodi:
Zamolbu za naknadnu prijavu/odjavu ispita moguće je mejlom podnijeti Uredu za studente (slati mejlove isključivo sa službene ferit-adrese) najmanje 24 sata prije termina ispita u slučaju naknadne prijave, tj. prije termina samog ispita u slučaju odjave. Naknadna prijava ispita će se odobriti ukoliko je predmetni nastavnik suglasan s tim. [DT3] [ZG4]
Kao što je navedeno u samom naslovu, na te ispite mogu izaći samo tzv. "apsolventi", tj. ponavljači zadnje godine studija koji su odslušali sve predmete na studiju.
Sva procedura vezna uz diplomske i završne radove propisana je Pravilnikom o završnim i diplomskim radovima.
Detaljni koraci odabira teme, izrade rada i obrane opisani su u informacijskom sustavu Mak.
Da. U suprotnom student neće moći završiti studij do kraja tekuće ak. godine.
Znači do 1. srpnja 23:59.
STUDENTI po imenovanju mentora/teme ŠTO PRIJE TREBAJU JAVITI SVOJIM MENTORIMA i konzultirati s njima o prihvatljivom sadržaju prve cjelovite verzije, jer ako je student ne postavi na Mak do 1. srpnja i mentor je ne potvrdi kao prihvatljivu, student neće moći završiti studij do kraja tekuće ak. godine.
Taj se rok odnosi samo na postavljanje verzije od strane studenta. Mentor može potvrditi i kasnije, tj. Pravilnikom je predviđeno da nakon postavljanja od strane studenata mentori u roku petnaest (15) dana pregledaju završni/diplomski rad, potvrde predaju prve cjelovite verzije rada (ako je postavljena verzija prihvatljiva mentoru kao „prva kompletna verzija“, v. točku E4 za detalje) i obavijeste pristupnika o svojim primjedbama i sugestijama.
Ne! Potvrdom mentor samo otvara mogućnost studentu da obrani rad, odnosno završi studij do kraja tekuće ak. godine. Nepostavljanjem rada od strane studenta do 1. srpnja i/ili nepotvrđivanjem predaje prve kompletne verzije od strane mentora studentu se onemogućava nastavak procedure do kraja tekuće akademske godine, tj. neće moći završiti studij do kraja tekuće akademske godine.
Sve odgovore na sva Vaša pitanja možete pronaći na poveznici.
AStudent može izravno načelno dogovoriti odradu stručne prakse u tvrtki, no ne može otići na odradu prakse u tvrtku ako prije toga nije provedena propisana procedura u portalu STUP za realizaciju prakse. U slučaju odrade struče prakse koja nije prethodno evidentirana u STUP-u naknadno/retroaktivno "priznavanje" odrađene stručne prakse nije moguće.
Uputnicom za stručnu praksu fakultet daje studentu status student-praktikant u radno-pravnom smislu kako to propisuju nadležni propisi i zakoni. Boravak studenta u tvrtki na praksi bez uputnice predstavlja ilegalni boravak studenta u tvrtki (osim ako njegov radi i boravak u tvrtki nije reguliran nekim drugim dokumentom kao što su npr. Ugovor o radu, STUC ugovor o obavljanju studentskog posla i sl.). U svakom slučaju bez uputnice za stručnu praksu student nema status praktikanta bez obzira po kojem osnovu boravi i radi u tvrtki.
A3: Fakultet je obveznik prijave studenta-praktikanta na osiguranje od ozljede na radu i profesionalnih oboljenja u HZZO. Ova prijava se podnosi u roku, najkasnije, 8 dana od dana početka odrade prakse u tvrtki te osim vremena provednog u tvrtki obuhvaća i odlazak/dolazak studenta na praksu od mjesta stanovanja do mjesta odrade prakse.
Vidi odgovor točku F3.
Student može odradit stručnu praksu (ERASMUS, IAESTE) i ako nije obvezna na studiju.
Kako bi studentu bila priznata odrada stručne prakse na studiju i godini na kojima je obvezatan kolegij, tvrtka mora bit korisnik STUP-a.
A7: Može, ali samo na studiju na kojem je stručna praksa obvezni kolegij u studijskom programu.
A8: Svakako, svaku novu pronađenu tvrtku, javiti mail kontakt na: strucna.praksa@ferit.hr .
Stručna praksa traje 200h.
A10: Može, ali samo 200h se upisuje u dnevnik rada i za 200h je student prijavljen na HZZO i boravi legalno u tvrtki.
Javiti se na e-mail: strucna.praksa@ferit.hr .
Na portalu https://stup.ferit.hr/
S obzirom da se na FERIT-ove na studijske programe upisuju samo studenti u redovitom statusu, student ne može kao „brucoš“ upisati studij u izvanrednom statusu. Student u izvanredni status prelazi tijekom studija kada izgubi prava redovitog studenta, odnosno kada neku studijsku godinu ponavlja više od jedan puta.
Ovo se ne odnosi na polaznike Razlikovnih obveza, tj. oni nemaju klasičan status studenta, nego su zapravo polaznici Razlikovnih obveza kao programa cjeloživotnog učenja.
Školarina za studente u izvanrednom statusu definirana je Odlukom o iznosu školarine za studente u izvanrednom statusu i ona iznosi 1.120,00 EUR.
Studenti u izvanrednom statusu koji upisuju ponavljanje zadnje godine studija i pri tome su položili sve ispite propisane studijskim programom i ostao im je samo Završni/diplomski rad, tada plaćaju školarinu u iznosu od 30% pune školarine, odnosno 336,00 EUR.
Studenti u izvanrednom statusu imaju sve obveze jednake obvezama studenata u redovitom statusu tj. studiraju u okviru pune satnice.
Student koji studira u izvanrednom statusu na sveučilišnom ili stručnom prijediplomskom ili diplomskom studiju odnosno sveučilišnom integriranom prijediplomskom i diplomskom studiju i koji nije u radnom odnosu niti obavlja samostalnu djelatnost obrta ili drugog slobodnog zanimanja, ostvaruje pravo na obavljanje studentskih poslova prema zakonu koji uređuje obavljanje studentskih poslova.
Student u redovitom statusu MOŽE biti u radnom odnosu ili obavljati samostalnu djelatnost obrta ili drugog slobodnog zanimanja. Pri tome treba imati na umu da studira u sklopu pune satnice, tj. da je obvezan pohađati nastavu.
Studenti u statusu dovršetka studija su studenti koji su izgubili status redovitog studenta prije akademske 2023./2024. te su podnijeli molbu za dovršetak studija. Studenti u ovom statusu su dobili Odluku o dovršetku studija kojom im je definiran rok za završetak studija. Studenti u statusu dovršetka studija imaju sve obveze jednake obvezama studenata u redovitom statusu tj. studiraju u okviru pune satnice.
Studenti u redovitom i studenti u izvanrednom statusu dužni su završiti studij najkasnije u roku koji je dvostruko dulji od trajanja studija, tj. za prijediplomske studije u roku od 6 godina, a za diplomske studije u roku od 4 godine.
Ukoliko student tijekom studija ostvari pravo na mirovanje prava i obveza, to vrijeme mu se ne računa u rok za završetak studija.
Studentima u statusu dovršetka studija rok za završiti studij propisan je Odlukom o dovršetku.
U slučaju izmjene studijskog programa, student koji ponavlja godinu ili nastavlja studij nakon statusa mirovanja ili nastavlja studij nakon prekida upisuje godinu i razliku ECTS bodova prema novom izmijenjenom studijskom programu.
Fakultet je obveznik izdavanja računa za isporučene usluge. Za svaku isporučenu uslugu pa tako i za školarinu, troškove upisa, prijepisa ocjena i sl. obvezni smo izdati račun koji uručujemo osobno ili ga šaljemo poštom. Ako je račun podmiren na računu stoji oznaka PLAĆENO.
Prema Ovršnom zakonu dužni smo na račune fizičkih osoba naznačiti: „U slučaju neispunjenja dospjele obveze upozorava se dužnik da temeljem ove isprave vjerovnik može zatražiti provođenje ovrhe“. Upozorenje se nalazi na svakom računu bilo da je plaćen ili ne, te oni koji su platili račun to upozorenje mogu zanemariti.
Prema uputi Ministarstva financija dužni smo najmanje jedan puta godišnje usklađivati financijske kartice kupaca i dobavljača fakulteta te se u tu svrhu krajem godine šalje obrazac „Otvorene stavke“ bez obzira da li student ima dug, preplatu ili stanje sa nulom.
Prema Zakonu o fiskalnoj odgovornosti dužni smo voditi brigu o naplati svih fakultetskih potraživanja te ako potraživanja fakulteta za školarine i sl. nisu podmirena (tj. student nije platio račun), dužni smo poduzeti potrebne radnje koje uključuju slanje opomena i ovrhu.
Nakon gubitka (krađe, oštećenja) studentske iskaznice, student je dužan javiti se Odjelu za studente i studije s dokazom o uplati za izdavanje nove studentske iskaznice i to u iznosu od 11,70 EUR. Uplata se može izvršiti i u računovodstvu Fakulteta.
Oštećenu iskaznicu student je dužan vratiti Odjelu za studente i studije.
Na zahtjev studenta može mu se izdati privremena iskaznica kojom ostvaruje prava na prehranu u razdoblju dok ne dobije novu iskaznicu. Po preuzimanju novo napravljene iskaznice, privremena iskaznica se vraća Odjelu za studente i studije
Nakon što mentor potvrdi na MAK-u korak 11/12 student je s tim datumom završio studij. Više se ne predaje tiskana verzija rada jer ste digitalnu, konačnu verziju rada „predali“ na Mak u koraku 10/12.
U roku od mjesec dana od datuma završetka studija primit ćete e-diplomu na feritov službeni mail stoga na vrijeme prijavite na helpdesk@ferit.hr ako vam iz nekog razloga taj mail ne funkcionira.
Također, potvrdu o stečenom akademskom nazivu ( tzv. uvjerenje) izdajemo na zahtjev (link na obrazac[ZG1] ) kojeg treba popunjenog predati na šalter Odjela za studente i studije ili proslijediti na mail: zvjezdana.grgic@ferit.hr.
Tiskana diploma se uručuje na svečanoj promociji po čl. 67 Pravilnika o studijima i studiranju na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.
Datum i mjesto održavanja, kao i sve bitne informacije o samoj promociji, bit će objavljenje na službenoj stranici FERIT-a 30-ak dana prije same svečanosti te će vam poštom stići pozivi na promociju najkasnije 14 dana prije promocije.
Kneza Trpimira 2B, HR-31000 Osijek | Cara Hadrijana 10b, HR-31000 Osijek Tel: +385 (0) 31 224-600 | Fax: +385 (0) 31 224-605
IBAN: HR19 2390 0011 1000 16777, HPB | OIB: 95494259952 | PDV id. / VAT id.: HR95494259952 © 2021 FERIT | ferit@ferit.hr